SAS går i fotsporene til Uber Black

I disse dager tester SAS en ny privatsjåfør-tjeneste, hvor de beste kundene deres kan bli hentet av limousine - også når de ikke skal ut å fly. 

SAS er ikke lenger bare for flyreiser. I alle fall om du er en av de aller beste kundene deres.

I dag ble det kjent at flyselskapet tester ut en ny sjåførtjeneste. Foreløpig er det bare for 150 utvalgte kunder med Pandion- og Diamant-kort. Disse får tilgang på en reiseapp i samarbeid med biltjenesten Private Driver. 

- Det er en gruppe som har fått invitasjon til å bruke Private Driver som en slags privat taxitjeneste, med en fin teknologitjeneste i bunnen, sierInformasjonssjef i SAS, Knut Morten Johansen, til bloggen. 

Han understreker at Private Driver er en tjeneste som driver et transportbyrå med løyve for persontransport. Selskapet er også leverandør til Ubers luksustjeneste i Norge, Uber Black. 

- Vi ønsker å gjøre hverdagen til våre reisende litt enklere. 

For det er ikke bare reiser til og fra flyplassen dette gjelder, men turer rundt om i Oslo også. 

Johansen sier den nye tjenesten er helt i teststadiet, men at det nok vil komme flere produkter til Eurobonus-kundene - som ikke handler om reise direkte. 

Blant annet ser SAS på mulighet for å levere måltider hjem til kundene. 

De kundene som har fått tilgang til tjenesten reiser mer enn snittet, da det krever ekstreme mengder bonuspoeng for å få tilgang på diamant-nivået til Eurobonus. 90.000 poeng eller 90 enveis-turer i løpet av ett år gir deg tilgang til det ettertraktede bonuskortet. 

Når det kommer til Pandion, det øverste nivået i SAS, er det ikke helt klart hva som som kreves for å få tilgang. Det er antatt at det kreves reiser for rundt 300.000 kroner pr år, flere år på rad, for å nå Pandion-nivå. SAS deler lite info om Pandion-kortene sine, men det er anslått at det er under 1000 slike kort i omløp, og en må opprettholde høy reisefrekvens for å beholde de. 

Foto: Daimler-Benz

Ã?n kommentar

Geir

15.11.2017 kl.22:40

Om ikke lenge slutter de med det. Da er det ikke kjernevirksomhet lenger.

Skriv en ny kommentar

hits