hits

Airbnb kansellerte tusenvis av bestillinger etter tabbe

kommentarer

There's no such thing as a free lunch heter det, og det stemmer også med Airbnbs booking tabbe, men selskapet viser igjen at de rett og slett ikke er til å stole på.

I 2014 tilbragte jeg noen dager i London. I stedet for hotellrom, valgte jeg å bo på en husbåt via Airbnb. Det var en fenomenal opplevelse, og den ultimate hipstertingen å gjøre, selv om jeg ikke helt viste hva hipster var da. 

Stor guide: Slik booker du billige business class-billetter - triks som faktisk funker

Noen år senere føler jeg all magi er forsvunnet fra Airbnb. Dette synes jeg er perfekt illustrert i den siste tabben fra selskapet. 

For et par dager siden begynte reisefora og nettsteder å blusse opp med nyheter om en rabattkode med Airbnb, som ga 200 dollar avslag med promokoden "SINGAPORE". Det var ramaskrik og det en skulle tro er en veldig positiv buzz for selskapet å få mange bookinger, på tross litt økte kostnader. 

Hvis du ikke vil gå glipp av tilbudene og historiene bloggen her legger ut, legg inn eposten din i dette skjemaet. Lover å maks sende én epost i uken til deg

Følg Business Class Norge på Facebook

Det var på mange måter slik Airbnb var for 3-4 år siden. Morsomme, artige og alltid med noe nytt. 

Slik er det ikke lenger. For slik det ofte er med de der gratis lunsjene, så var de ikke gratis. Faktisk har Airbnb gått til det utrolige skrittet med å kansellere oppholdene til alle de som brukte promokoden "SINGAPORE". Dette er helt åpenbart om du leser denne tråden på flyertalk, hvor en rekke brukere har opplevd å fått oppholdet kansellert. Det er ganske klart at Airbnb kansellerte alle bookingene, som etter alle solemerker var flere tusen. 

Men verst av alt, de kansellerte uten å gi noe forvarsel. En av innleggene hevder at oppholdet ble kansellert mens han sov i Airbnb-sengen. Så han endte vel opp med å ikke betale, men verten fikk trolig heller ikke betaling, siden turen ble kansellert. 

Airbnb har ikke sagt noe om denne tabben, men det er hårreisende oppførsel av kundeservicen deres. Men det er dessverre ikke overraskende. Jeg har personlig hatt flere ekstremt negative opplevelser, både på mine egne vegne og på vegne av familiemedlemmer. 

Men du trenger ikke bekymre deg for å få dårlige opplevelser med Airbnbs kundeservice, for de går ekstraordinært langt for å ikke la deg kontakte kundeservicen. Som du ser i bildet nederst i saken, er dette hovedårsak til problemer med tjenesten. 

I tillegg er Airbnb nå full av feller for både reisende og verter. Jeg vil faktisk fraråde folk fra å både bruke Airbnb for reiser og å leie ut på tjenesten. 

Ekle opplevelser

Ting som dette skjer overraskende ofte (bare søk på airbnb og cameras) på google images. 

Les også: 

Patrick Perkins

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar